ASIAKASPOISTUMAN ENNAKOINTI

 Parhaimmillaan onnistunut asiakaspoistuman ennakointi kertoo, ketkä asiakkaistasi tulevat poistumaan lähitulevaisuudessa. 

 

 

MIKSI ASIAKASPOISTUMAN ENNAKOINTI? 

Saat tietää, miksi kyseistä asiakasta epäillään poistuvaksi asiakkaaksi. Kaikki tämä tieto perustuu asiakkaidesi jättämään dataan. Näiden tietojen avulla pystyt pienentämään asiakaspoistumaasi kahdella tavalla:

Suuntaamalla myynti-, markkinointi- ja asiakaspalveluresursseja oikeisiin asiakkuuksiin oikea-aikaisesti. Muokkaamalla prosessejasi siihen suuntaan, että asiakaskokemukseen negatiivisesti vaikuttavat kipupisteet poistuvat.

 

Asiakaspoistuman pienentäminen vaikuttaa merkittävästi kannattavuuteen. Jokainen voi itse laskea, kuinka paljon liikevaihtoa menettää vuositasolla poistuvien asiakkaiden mukana ja taas toisaalta kuinka paljon uuden asiakkaan hankkiminen maksaa. Autamme asiakkaitamme parantamaan asiakaspitoa ennakoivan analytiikan sekä liiketoimintalähtöisten kehitysehdotusten ja toteutuksen muodossa.

 

Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää:

*Kaikkia yhteystietoja käsittelemme rekisteriselosteemme mukaisesti, minkä löydät kotisivujemme alareunasta.